دریای بالتیک
تبليغات
تبليغات
تبليغات
تبليغات
تبليغات
دریای بالتیک

دریای بالتیک (به انگلیسی: Baltic Sea) در اروپای شمالی واقع شده‌است. این دریا توسط شبه جزیره اسکاندیناوی، قارهٔ اروپا و جزایر دانمارکیمحصور شده‌است. دریای بالتیک بطور مصنوعی به دریای سفید توسط  و به دریای شمال توسط کانال کیل متصل شده‌است.

بالتیک در گوشهٔ شمالی خود توسط خلیج بوتنی، در گوشهٔ شمال‌شرقی توسط خلیج فنلاند و در گوشهٔ شرقی خود توسط خلیج ریگا محصور شده‌است. همچنین دریای بالتیک شمالی بین ناحیهٔ استکهلم در سوئد، جنوب غربی فنلاند و استونی واقع شده‌است. حوضه‌های آبریز گوتلاند غربی و شرقی نیز بخش عمده‌ای از دریای بالتیک مرکزی را تشکیل می‌دهند. اخيراً مطالبي در سايت هاي اسلامي منتشر شده كه در ان ادعا مي شود اين دريا و درياي شمال مرزي مشخص دارند كه در ان اب شور و شيرين در كنار هم روان است كه كاملاً شايعه است چرا كه هر دو آب اين درياها شورند و اصولاً كانالهاي مصنوعي اين دو دريا را به هم متصل كرده و مرز ابي زيادي ندارند.

کشورهای پیرامون دریای بالتیک

نقشهٔ دریای بالتیک

File:Baltic Sea map.png




مطالب مرتبط
بخش نظرات اين مطلب
آخرين نظرات ثبت شده براي اين مطلب را در زير مي بينيد: براي ديدن نظرات بيشتر اين پست روي شماره صفحه مورد نظر در زير کليک کنيد:
بخش نظرات براي پاسخ به سوالات و يا اظهار نظرات و حمايت هاي شما در مورد مطلب جاري است.
پس به همين دليل ازتون ممنون ميشيم که سوالات غيرمرتبط با اين مطلب را در انجمن هاي سايت مطرح کنيد . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نيز نظري براي اين مطلب ارسال نماييد:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: